Longines
Elegance is an attitude
Al sinds zijn oprichting in 1832 werd het Zwitserse horlogemerk Longines bekend om zijn professionele tijdmetingen op internationale sportevenementen dankzij zijn vroege chronograafzakhorloges. Met de komst van vliegtuigen en de noodzaak om te kunnen vertrouwen op nauwkeurige tijdwaarnemingsinstrumenten, zou het merk een van de meest begeerde fabrikanten voor pionierspiloten worden. Denk maar aan Charles Lindbergh, die zijn eerste non-stop transatlantische solo-vlucht in 1927 timede met een Longines horloge. Het gevleugelde zandloperlogo werd zo dan ook het symbool voor uitmuntendheid.
Het populaire horlogemerk Longines kent een rijke historie. Doorheen de jaren heeft Longines een technische expertise opgebouwd in het maken van bijzondere en betrouwbare uurwerken, gecombineerd met traditie en elegantie. Niet onterecht is de slogan van het merk “Elegance is an attitude”.
Collecties
Diving
De Diving-collectie van Longines is zichtbaar geïnspireerd door de sterke band van het Zwitserse merk met de sportwereld. Deze modellen belichamen deze connectie door hun innovatieve, maar tegelijkertijd verfijnde ontwerpen. De horloges binnen deze collectie zijn bestemd voor mannen en vrouwen die op zoek zijn naar een high-performance uurwerk dat technische innovatie en elegantie combineert.
Performance
De Performance-lijn van Longines getuigt van sportieve horloges met een klassieke en elegante twist. Tijdloze, verfijnde horloges met een uitzonderlijke combinatie van prestatie en een eigentijdse uitstraling. De collectie geeft uiting aan de geestdrift die het verleggen van bestaande grenzen mogelijk maakt.
Watchmaking Tradition
De Longines Watchmaking Tradition-collectie is een perfecte illustratie van de bedrijfsethiek van de Zwitserse horlogemaker. De modellen zijn allemaal uitgerust met een automatisch uurwerk en verschillende specificaties die zelfs de meest veeleisende mensen zullen bekoren. De combinatie van klassieke elegantie en uitstekend vakmanschap valt in de smaak bij menig liefhebber van uitzonderlijke uurwerken.
Avigation
Doorheen de jaren heeft Longines een sterke band opgebouwd met de luchtvaartwereld. Zo heeft het merk al een aantal pilotenhorloges, chronografen en boordapparatuur vervaardigd die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de civiele en militaire luchtvaart in de eerst helft van de 20ste eeuw. Met de Avigation-collectie presenteert Longines uurwerken die getuigen van hun rijke pioniersgeest gecombineerd met hedendaagse designtrends.
Elegance
De Elegance-collectie van Longines staat voor finesse: elegante en verfijnde uurwerken met harmonieuze lijnen, geïnspireerd door tijdloze klasse. Het merk doet hiermee dan ook alle eer aan hun beroemde slogan “Elegance is an attitude”. Een unieke en eerlijke boodschap die de kernwaarden van het merk perfect vertegenwoordigt.
Al sinds zijn oprichting staat Longines bekend om zijn klassieke en ingetogen creaties. Consistentie, eerlijkheid en smaak zijn dan ook de drie sleutelwoorden die Longines perfect omschrijven. Betaalbare hoogwaardige horloges die retro-elementen combineren met hedendaagse, klassieke en sportieve ontwerpen. Wat maar weinig mensen weten, is dat Longines het oudste geregistreerde horlogemerk wereldwijd is, én met een blijvend karakter.
Stefaan over LonginesSpeciale relatie met de sportwereld
Decennialang werd Longines onlosmakelijk geassocieerd met de sportwereld, waar precisie en elegantie hoog in het vaandel staan. Het Zwitserse horlogemerk is reeds jaren exclusieve partner van internationale sportfederaties en officiële tijdwaarnemer van diverse wereldkampioenschappen, vooral in de paardensport, tenniswereld en gymnastiek.
Brede waaier aan collecties
De collectie horloges van Longines is zeer uitgebreid. Alle horloges stralen de passie, precisie en elegantie van de Zwitserse horlogemaker uit, waarbij ze twee hoofdlijnen hanteren: Classic en Sport. Waar bij de klassieke modellen vooral de nadruk ligt op elegantie, verfijning en traditie, vinden we bij de sporthorloges een combinatie van elegantie en prestaties terug.